Leergeluk

• Auteurs: Heidi van der Westerlaken & Marloes Aarsman

Beschrijving

Als kind heb je recht op leergeluk en dit boek kan je daarbij helpen, maar je gaat het vooral zelf doen en ervaren.

Leergeluk is het geluk dat je kunt ervaren voor, tijdens en na het leren. Leergeluk zorgt ervoor dat je met een prettig gevoel aan het leren bent. Het goede nieuws is dat je kunt werken aan je leergeluk. Je brein is namelijk maakbaar. Vaardigheden staan niet vast, je kunt ze veranderen. En jij kunt leren hoe.

Dit boek bestaat uit tien hoofdstukken die opgebouwd zijn vanuit De Breinschool-cirkel: ik weet, ik wil en ik doe. Om fijn te leren moet je kennis hebben van het brein en beschikken over verschillende vaardigheden. Deze kennis en vaardigheden moet je kunnen inzetten voor een leerdoel dat je jezelf gesteld hebt. Wij zijn ervan overtuigd dat, wanneer je leergeluk wilt creëren, je bij de kern moet beginnen. In dit geval is dat je brein. Door te weten hoe je brein werkt kun je hier gebruik van maken tijdens het leren. Wij geven je tips hoe jij dit het beste kunt doen. We beginnen daarom met de werking van het brein, vertellen je over wilskracht en aandacht en reiken je verschillende praktische leermethoden aan om te leren.

Dit boek is het meest geschikt voor kinderen van 10 tot 16 jaar. Vanaf 8 jaar met begeleiding. Ook heel fijn voor ouders en begeleiders om te lezen en daarna kinderen te helpen met leren.

Voor meer informatie: www.debreinschool.nl